ˆ

Strona główna

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

KONTROLA ZBIORNIKÓW BEZODPŁYWOWYCH I PRZYDOMOWYCH OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW

Akapit nr 1 - brak tytułu

Szanowni Mieszkańcy,
 
Urząd Gminy Żagań informuje, że zgodnie z art. 3 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 2519), gminy mają obowiązek prowadzenia ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb) oraz przydomowych oczyszczalni ścieków.
Jednocześnie przypomina się, że zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 1 w/w ustawy właściciele nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych, obowiązani są do udokumentowania w formie umowy lub faktury, rachunku korzystania z usług wykonywanych przez przedsiębiorcę, posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
 
Na terenie Gminy Żagań rozpoczął się cykl kontrolny od 01.06.2023 r. w tym przedmiocie. Kontrola polega na wezwaniu właściciela nieruchomości do Urzędu Gminy, celem przedłożenia zawartej umowy z przedsiębiorcą lub okazaniu dowodów potwierdzających uiszczanie opłat za tę usługę (rachunki, faktury vat). Należy pamiętać, że posiadane rachunki muszą potwierdzać regularność wywozu nieczystości.
 
W przypadku posiadania przydomowych oczyszczalni ścieków, należy również pamiętać o obowiązku pozbywania się osadów ściekowych (zgodnie z instrukcją eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków), co należy również odpowiednio udokumentować, tj. poprzez podpisanie umowy na wywóz osadów ściekowych lub posiadanie dowodów uiszczania opłaty za w/w usługę.
 
Usługę wywozu ścieków mogą wykonywać jedynie przedsiębiorcy posiadający zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych wydane przez Wójta Gminy Żagań.
 
W świetle art. 10 ust. 2a i 2d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 2519) niedopełnienie powyższych obowiązków podlega karze grzywny.
 
 
 
Obowiązek Gminy:
Zgodnie z art.6 ust.5a pkt.1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach  - Wójt, burmistrz lub prezydent miasta kontroluje: dowody uiszczania opłat za usługi, o których mowa w ust. 1, lub inny sposób udokumentowania wykonania obowiązków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3b.
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Wiejska Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-06-21
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Dawid Buganik
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-06-21 14:27:46
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Patryk Wilk
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-06-21 14:27:48
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Patryk Wilk
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-06-21 14:27:48
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1798 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

LXI sesja Rady Gminy Żagań

Akapit nr 1 - brak tytułu

W załączniku (plik. zip):
  • Lista obecności
  • Głosowania
  • Protokoły

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Wiejska Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-06-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Patryk Wilk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-06-20 12:54:42
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Patryk Wilk
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-06-20 12:57:09
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Patryk Wilk
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-06-20 12:57:09
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
267 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

WSSE: Komunikat nr 1/2023 w sprawie wykazu kąpielisk woj. lubuskiego

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Wiejska Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-06-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Patryk Wilk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-06-20 07:20:42
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Patryk Wilk
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-06-20 07:21:21
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Patryk Wilk
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-06-20 07:21:21
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1770 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

AKTUALNY PORZĄDEK OBRAD NA LXI SESJĘ RADY GMINY ŻAGAŃ

Akapit nr 1 - brak tytułu

Zawiadomienie o LXI  sesji Rady Gminy Żagań,
która odbędzie się 20 czerwca 2023 r. o godz. 9:00.
Sesja odbędzie się w Sali Narad w Urzędzie Gminy w Żaganiu.
Proponowany porządek obrad:
 
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Podjęcie uchwał:
  1. w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Żagań lub jej jednostkom organizacyjnym, a także wskazania organu i osób do tego uprawnionych
  2. w sprawie wykazu kąpielisk zorganizowanych na terenie Gminy Żagań w roku 2023 oraz określenia sezonu kąpielowego;
  3. Raport o stanie gminy Żagań za 2022 r. :
    1. przedstawienie Raportu o stanie gminy,
    2. publiczna debata nad Raportem o stanie gminy za 2022 r.,
    3. podjęcie uchwały w sprawie wotum zaufania dla Wójta Gminy Żagań;
  4. w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Żagań za 2022 r;
  5. w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy Żagań za 2022 r.;
  6. w sprawie utworzenia ośrodka wsparcia pod nazwą Klub „ Senior +” oraz włączenia go w strukturę organizacyjną Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Żaganiu;
  7. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części złoża kruszywa naturalnego „Miodnica”, obejmujący obszar położony na terenie obrębu Miodnica, gminy Żagań
3. Sprawozdania z działalności Wójta Gminy za okres między sesjami.
4. Sprawy różne.
5. Przyjęcie protokołu z obrad LX   sesji Rady Gminy Żagań r.
6. Zamknięcie obrad.
 
Na podstawie art. 25 ust.3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40,572 - przysługuje Radnemu dzień wolny od pracy zawodowej na okres pracy w Radzie.
Sesja będzie transmitowana na https://user.sesje.pl/
Przewodnicząca Rady Gminy Żagań
/-/ Elżbieta  Kłoniecka

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Wiejska Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-06-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Patryk Wilk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-06-13 12:40:36
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Patryk Wilk
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-06-13 12:48:02
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Patryk Wilk
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-06-13 12:51:51
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
278 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie gminy Żagań za rok 2022 r.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Wiejska Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-06-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Dawid Buganik
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-06-12 12:42:31
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Patryk Wilk
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-06-12 12:43:47
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Patryk Wilk
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-06-12 12:43:47
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
645 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Zawiadomienie o LXI sesji Rady Gminy Żagań, która odbędzie się 20 czerwca 2023 r. o godz. 9:00. Sesja odbędzie się w Sali Narad w Urzędzie Gminy w Żaganiu.

Akapit nr 1 - brak tytułu

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Podjęcie uchwał:
  1. w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Żagań lub jej jednostkom organizacyjnym, a także wskazania organu i osób do tego uprawnionych
  2. w sprawie wykazu kąpielisk zorganizowanych na terenie Gminy Żagań w roku 2023 oraz określenia sezonu kąpielowego
  3. Raport o stanie gminy Żagań za 2022 r. :
    1. przedstawienie Raportu o stanie gminy,
    2. publiczna debata nad Raportem o stanie gminy za 2022 r.,
    3. podjęcie uchwały w sprawie wotum zaufania dla Wójta Gminy Żagań;
  4. w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Żagań za 2022 r;
  5. w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy Żagań za 2022 r.;
3. Sprawozdania z działalności Wójta Gminy za okres między sesjami.
4. Sprawy różne.
5. .Przyjęcie protokołu z obrad LX   sesji Rady Gminy Żagań r.
6. Zamknięcie obrad.
 
Sesja będzie transmitowana na https://user.sesje.pl/
Przewodnicząca Rady Gminy Żagań
/-/ Elżbieta  Kłoniecka

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Wiejska Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-06-07
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Patryk Wilk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-06-07 12:27:51
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Patryk Wilk
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-06-07 12:27:56
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Patryk Wilk
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-06-07 12:31:37
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
267 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Informacja dotycząca wyboru ławników na kadencję 2024-2027

Akapit nr 1 - brak tytułu

W związku z upływem w dniu 31 grudnia 2023 roku czteroletniej kadencji ławników orzekających w sprawach rozpoznawanych w Sądzie Rejonowym w Żaganiu Prezes Sądu Okręgowego w Zielonej Górze zwrócił się do Rady Gminy z prośbą o dokonanie naboru kandydatów na ławników:
- do Sądu Rejonowego w Żaganiu:
- do III Wydziału Rodzinnego i Nieletnich – 2 ławników
 
Ustawa prawo o ustroju sądów powszechnych stanowi, że ławnikiem może być wybrany ten, kto:
1. posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
2. jest nieskazitelnego charakteru,
3. ukończył 30 lat,
4. jest zatrudniony, prowadzi działalność gospodarczą lub mieszka w miejscu kandydowania, co najmniej od roku,
5. nie przekroczył 70 lat,
6. jest zdolny, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków ławnika,
7. posiada, co najmniej wykształcenie średnie.
 
Do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy ławnikiem powinna być wybrana osoba wykazująca szczególną znajomość spraw pracowniczych.
 
Ławnikami nie mogą być:
1. osoby zatrudnione w sądach powszechnych i innych sądach oraz w prokuraturze,
2. osoby wchodzące w skład organów, od których orzeczenia można żądać skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego,
3. funkcjonariusze Policji oraz inne osoby zajmujące stanowiska związane ze ściganiem przestępstw i wykroczeń,
4. adwokaci i aplikanci adwokaccy,
5. radcy prawni i aplikanci radcowscy,
6. duchowni,
7. żołnierze w czynnej służbie wojskowej,
8. funkcjonariusze Służby Więziennej,
9. radni gminy, powiatu i województwa.
 
Nie można być ławnikiem jednocześnie w więcej niż jednym sądzie.
Kandydatów na ławników zgłaszają radom gmin: prezesi właściwych sądów, stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe, zarejestrowane na podstawie przepisów prawa z wyłączeniem partii politycznych oraz co najmniej pięćdziesięciu obywateli mających czynne prawo wyborcze zamieszkujących stale na danym terenie.
 
Termin zgłaszania kandydatów na ławników na kadencję w latach 2024-2027 upływa w dniu 30 czerwca 2023 roku.
Zgłaszanie kandydatów na ławników dokonuje się na karcie zgłoszenia, do której kandydat ma obowiązek dołączyć dokumenty, a które powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż 30 dni przed dniem zgłoszenia:
1. informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą zgłaszanej osoby (Sąd Okręgowy w Zielonej Górze Pl. Słowiańskim 1)
2. oświadczenie kandydata, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
3. oświadczenie kandydata, że nie jest lub nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej, a także, że władza rodzicielska nie została mu ograniczona ani zawieszona,
4. zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, wystawione przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej w rozumieniu przepisów o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania funkcji ławnika.
 
Ponadto należy dołączyć 2 zdjęcia, zgodnie z wymogami stosowanymi przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego.
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez stowarzyszenie, inną organizację społeczną lub zawodową, zarejestrowaną na podstawie przepisów prawa, dołącza się również aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpis lub zaświadczenie potwierdzające wpis do innego właściwego rejestru lub ewidencji dotyczące tej organizacji, opatrzone datą nie wcześniejszą niż 3 miesiące przed dniem zgłoszenia.
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez obywateli dołącza się również listę osób zawierającą imię (imiona), nazwisko, numer ewidencyjny PESEL, miejsce stałego zamieszkania i własnoręczny podpis każdej z pięćdziesięciu osób zgłaszających kandydata.
 
Wybory ławników odbędą się najpóźniej w październiku 2023 roku.
 
Kartę zgłoszenia kandydata na ławnika można pobrać, po czym wypełnioną złożyć w Urzędzie Gminy w Żaganiu, ul. Armii Krajowej 9, w Biurze Rady Gminy pok. 23 w godzinach od 07:00 do 15:00.

Karta zgłoszenia kandydata na ławnika dostępna jest również na stronie internetowej Urzędu Gminy - www.gminazagan.pl oraz na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości www.ms.gov.pl
Informacji związanych z wyborem ławników udziela Biuro Rady Gminy - tel. 684584806.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Wiejska Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-06-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Patryk Wilk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-06-06 07:09:38
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Patryk Wilk
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-06-06 07:12:27
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Patryk Wilk
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-06-06 07:12:27
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1850 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

LX sesja Rady Gminy Żagań

Akapit nr 1 - brak tytułu

W załączniku (plik. zip):
  • Lista obecności
  • Głosowania
  • Protokoły

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Wiejska Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-06-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Patryk Wilk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-06-05 11:52:02
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Patryk Wilk
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-06-05 16:08:47
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Patryk Wilk
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-06-05 16:09:56
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
277 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

GKR.6220.5.2023-OBWIESZCZENIE_WÓJTA_GMINY_ŻAGAŃ_z_dnia_05.06.2023-wszczęcie postępowania

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Wiejska Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-06-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Dawid Buganik
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-06-05 14:06:19
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dawid Buganik
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-06-05 14:07:12
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dawid Buganik
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-06-05 14:08:41
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
312 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Obwieszczenie Starosty Żagańskiego z dnia 31 maja 2023 r. o wszczęciu postępowania w sprawie budowy drogi Stara Kopernia-Tomaszowo

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Wiejska Żagań
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-05-31
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Bogdan Wadyniuk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-06-02 13:21:41
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Patryk Wilk
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-06-02 13:23:39
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Patryk Wilk
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-06-02 13:23:39
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
305 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji